Acum exact o lună, m-am văzut la un ceai cu Cezar Dumitru, bloggerul de travel care, întorcându-se din Arabia Saudită, a poposit și prin Ras Al Khaimah, să vadă care e treaba prin emiratul care m-a găzduit un an și jumătate. Ca să marcăm momentul, îl rugăm pe chelner să ne facă o poză, iar acesta de dezlănțuie: poză după poză, verticală, orizontală, unghiuri diferite. Mă declar uimită, iar Cezar îmi spune că a auzit cum că Hilton a început train-uirea chelnerilor în ale fotografiei.
Și a avut dreptate, căci tocmai a fost dată presei informația: Hilton United Arab Emirate și-a certificat ospătarii în tainele fotografiei, pentru a oferi o experiență în plus oaspeților. Sigur că, așa cum am fost eu surprinsă de skill-urile ospătarului, așa și alți oaspeți vor aprecia gestul.
Acest demers este, fără îndoială, unul de lăudat și special gândit pentru a aduce un plus experienței de la hotel/restaurant/cafenele ce aparțin de Hilton și intuiesc că le va aduce și ceva premii pe plan local sau chiar internațional. Inițiativa este implementată doar în UAE, însă planurile visează întreaga lume. Trebuie să recunosc și că este un mod de a atrage native content în social media: clientul îl roagă pe chelner să îi/le facă o poză, chelnerul uimește prin felul în care știe să capteze momentul, oaspeții sunt mulțumiți, își trimit poza între ei și o postează în social media, contribuind la promovarea locației. Customer service bifat, social media content bifat. Bravo!
Dar știți ce mi-ar mai plăcea? Ca înainte de certificări foto, chelnerii și chelnerițele să aibă salarii mai mari, să primească mai mult respect pentru munca depusă, să aibă beneficii mai substanțiale și să nu se bazeze doar pe bacșiș, care între noi fie vorba, nu e o obișnuință în UAE.
Join the Conversation