Screen Shot 2020-03-05 at 13.09.51

Coronavirus și călătoriile – ce facem?

2625 0
2625 0

Este 5 martie și mâine ar fi trebuit să zbor la Bergamo, Italia, pentru un weekend de ziua mamei, alături de mama și încă o prietenă, la Florența. Evident, nu mai mergem, din câteva motive, pe care vi le expun mai jos. Amploarea pe care au luat-o virusul și isteria în ultima vreme au consecințe mari deja și e greu de anticipat ce urmează. Totuși, îmi păstrez optimismul că situația se va îmbunătăți. Până atunci, voi continua să călătoresc, dar altfel.

Acum 10 ani începeam cariera mea în turism cu un job la departamentul de rezervări și pe alocuri customer service pentru Ryanair (e o utopie de spus că această companie are un customer service) și tot timpul am spus că acolo am învățat cele mai multe noțiuni de a lucra cu oameni dificili. În 2010, prima criză a fost dată de erupția vulcanului din Islanda, urmată de greve în Franța, Belgia și, mai apoi, Spania, când inclusiv a fost scoasă armata pentru a dirija traficul aerian (iar acest lucru nu s-a mai întâmplat de pe vremea lui Franco). De atunci și până acum, în 10 ani, au tot fost crize, ba mai mici, ba mai mari, însă isteria de acum le întrece pe toate.

Am cumpărat zboruri către Milano Bergamo și cu întoarcere de pe Malpensa cu doar câteva zile înainte de izbucnirea cazurilor din Italia, cu gândul la câteva zile de vacanță alături de mama și o prietenă, un auto-cadou de 8 martie. De atunci și până acum, am tot urmărit situația și am decis să nu mergem, din două motive mari și late: nu știm exact care sunt implicațiile dacă cumva luăm virusul, nu știm cum se comportă în fiecare organism, toate trei lucrăm cu oamenii și nu îi putem pune în pericol pe alții, Doamne ferește, la întoarcere, iar auto-izolarea nu prea e posibilă, tot din motive de serviciu și mai apoi, muzeele închise, poate chiar trenuri oprite etc nu ne încântă deloc. Vor mai fi ocazii.

Zborul de dus ar fi fost cu Ryanair, care nu are de gând să ne dea vreo opțiune de anulare, de fapt nici nu există această opțiune pe site, iar zborurile anulate de ei încep abia săptămâna viitoare. Din fericire, am plătit puțin, cât să nu ne pară rău de bani. Zborul de întoarcere ar fi fost Blue Air, iar acolo avea posibilitatea schimbării zborului fără costuri, ceea ce am apreciat foarte mult. În plus, am primit informări de la Blue Air despre aseptizarea aeronavelor.

Ceea ce înseamnă că în perioada următoare nu voi călători în afara țării. Asta nu înseamnă că mă voi limita la a nu mai călători, ci o voi face mult mai local. Sunt locuri din România în care nu am fost încă, sunt povești pe care le-am adunat și încă nu le-am spus, sunt multe lucruri pe care nu le-am făcut, gustat, încercam și mă voi concentra pe ele. Până trece nebunia Covid-19, voi căuta acele locuri wow ce merită văzute în România, mai aproape sau mai departe de București, pentru a continua să fac ceea ce îmi place.

Iar asta vă recomand și vouă: nu renunțați la a călători, ci doar regândiți destinația.

In acest articol


Intra in conversatie: