IMG_8455

Vara mergem la mare. Dar iarna?

1528 0
1528 0

Ce-i drept, la programul aglomerat pe care il am in timpul sezonului turistic, nu prea merg eu vara la mare. Poate asa, pe sfarsit de vara sau iarna (cea din emisfera nordica) o mai „fentez” cu cate o plecare exotica. Insa nu despre mine si programul meu e vorba in acest articol, ci despre felul in care se poate prelungi perioada in care exista activitate pe litoral.

Am fost, recent, oaspete al hotelului Sulina International din Mamaia, acolo unde am avut ocazia sa petrec cateva ore la o cafea si o discutie relaxata cu Elena Oprea, managerul de marketing si evenimente, discutie pe care am simtit-o parca rupta din cartea de marketing turistic. Spun asta deoarece pe repede-inainte, ascultand-o pe Elena, mi se desfasurau in minte orele la care am luat parte in Valencia, in care ni se prezentau diferite „retete ale succesului”, dar si studii de caz, si toate vorbeau despre strategiile in extra sezon. A fost o discutie mai mult decat interesanta, una care m-a bucurat, caci vad ca si la noi incep sa se miste lucrurile, abordarile sunt din ce in ce mai fresh si partea teoretica devin, de la an la an, mai mult practica.

La mare eu nu prea merg, din lipsa de timp, sunt departe de a fi potrivita pentru a-mi da cu parerea la nivel general, asa ca voi incerca sa va prezint cateva dintre concluziile cu care am ramas dupa zilele mele acolo si dupa discutia cu Elena, extrapoland nitel experienta mea. Vara, sigur, o parte semnificativa a populatiei alege sa isi petreaca pe litoralul romanesc concediul, date oficiale aratand un numar de 1 milion pentru 2016, fiind un public deja existent, recurent, pe cand toamna si iarna cererea se diminueaza catre valori foarte mici. Obiceiurile noastre, trendurile, media nu includ in acest moment o abordare a zonelor de litoral pentru lunile cu temperaturi mai scazute si este normal ca dorintele de calatorie sa fie catre alte destinatii. Si evident intervine intrebare, „Da’ ce sa faci la mare in extrasezon?”

Aceasta a fost si intrebarea mea catre Elena, moment in care ea si-a luat rolul foarte in serios si mi-a descris cele trei directii principale pe care ei vor merge in toamna si in iarna, care au trei categorii diferite ale publicului si prin care spera sa atraga si alte cat mai multe persoane:

  • prima directie – si cea mai simpla de intuit pentru noi – este cea a pachetelor de vacanta sau minivacanta pentru familii in extrasezon, pentru cupluri sau chiar familii extinse, cu preturi foarte accesibile si care pot inca beneficia de o vreme buna la mare, un soare mai bland, acces de la hotel pe plaja foarte usor si, important pentru mine, o plaja nu asa aglomerata precum in iulie sau august. Vremea pentru septembrie e una excelenta, temperaturile sunt ok si pentru octombrie si parca mi-as dori ca si eu sa pot sa o invit pe bunica sau pe matusa mea sa petreaca cateva zile de relaxare, un mic cadou pentru toata recunostinta pe care le-o port. Pentru acest gen de oferte si perioade ce se regasesc in extra sezon, preturile variaza intre 325 lei/camera/noapte si 349 lei/camera/noapte cu mic dejun si parcare incluse, parte din diferite pachete valabile pana la 31 decembrie.  Pentru mai multe detalii, aveti la dispozitie mailul contact@hotelsulinamamaia.ro
  • cea de-a doua directie este cea a turismului de afaceri – si cum hotelul este situat la intrare in Mamaia, foarte aproape de Constanta, poate fi o alternativa buna pentru cei ce se deplaseaza la mare pentru intalniri, negocieri sau diferite alte activitati de business. Pentru acestia, principala facilitate pusa la dispozitie de hotel este parcarea gratuita si foarte spatioasa; altfel, un loc de parcare poate fi atat o provocare, cat si o sursa de stres in zona. Pentru cei care au drumuri la mare in interes de serviciu, sunt puse la dispozitie tarife speciale, optiuni de check-in si check-out personalizate si multe altele servicii, pentru a face ca trecerea pe la mare sa fie una placuta si cat mai de succes.
  • iar cea de-a treia componenta a planului de actiune in toamna si iarna este cel specific evenimentelor private pe care fie deja le au planuite, fie spera sa le atraga; si poate fi vorba de conferinte interne, intalniri ale filialor din intreaga tara, poate o activare a vreunui brand cu jurnalisti si bloggeri – am folosit acest exemplu pentru ca atunci cand am fost cazata acolo, se intampla exact asa ceva -, poate un team building sau chiar un incentive pentru cei mai buni dintr-o companie. Sigur ca si aceasta categorie de public are tarifele sale speciale, facilitati specifice si exista deschidere pentru fel de fel de cerinte.

 

Zilele pe care le-am petrecut la Hotelul Sulina International din Mamaia au fost pentru mine o mica pauza, intre multa munca si o nunta lipoveneasca extraordinar de frumoasa la care am avut onoarea sa particip, a venit ca o doza de relaxare, insa am avut timp sa si observ ceea ce era in jurul meu. Hotelul a fost complet renovat in 2016, arata foarte bine – recunosc, mie mi-a dat senzatia unul amestec intre influenta italiana si americana mai de anii ’60, multe culori deschise, mult alb, lemn folosit in decoratiuni si in special simplitate. Camera a fost spatioasa. culorile deschise au predominat si aici, curatenie desavarsita si bun gust. Micul dejun a fost bogat, l-am luat pe terasa, oaspetii au fost de buna calitate, deloc galagiosi sau deranjanti si totul a decurs bine. Sunt constienta ca o parere cat mai precisa si justa se creeaza intr-un timp mai indelungat, cu o analiza mai atenta, insa eu m-am declarat mai mult decat multumita de locatie si servicii si va recomand sa aveti in vedere acest hotel pentru planurile voastre viitoare. Intre timp, incerc sa creionez planul unui eveniment de toamna care sa fie organizat la ei. Sa vedem ce iese! 🙂

Multumesc, Elena, pentru invitatie si amabilitate si spor la treaba pentru extrasezon!

In acest articol


Intra in conversatie: