Mexico lindo – am petrecut o luna acolo

1370 0

Călătoria în Mexic a fost una dorită și pusă pe o listă a sufletului meu de când avem 8 ani și urmăream după amiaza telenovele. De atunci mi-ai dorit să ajung să vorbsc spaniola învățată cu actorii ale căror drame mi le amintesc râzând chiar și azi și să mă bucur de ceea ce vedeam la televizor. Slavă Domnului, perioada în care urmăream telenovele a trecut repede, însă cunoștințele de spaniolă au rămas, iar dorința de a descoperi cultura vastă a unei țări atât de pline de istorie, atracții, plaje și preparate culinare delicoase m-a ghidat către ceea ce avea să fie cea mai lungă vacanță a mea.

Am petrecut o lună întreagă în Mexic, de la mijlocul lunii decembrie 2015 și până la mijlocul lui ianuarie 2016, am făcut o schimbare de 180 de grade în ceea ce privește felul în care am sărbătorit Crăciunul și Anul Nou și am încercat să înțeleg și să simt cât mai îndeaproape specificul unei țări atât de întinse și de complexe. Am stat în Ciudad de Mexico, am făcut un road-trip cu mașina din capitală și până în Cancun, explorând timp de 8 zile partea cea mai autentică a Mexicului: satele mayașe din munți unde limba spaniolă aproape că nu se vorbește, locurile încă tradiționale și neatinse de turismul de masă, piramidele ce încă sunt parte a proiectelor de cercetare și orașele cu stil preponderant colonial și cu un farmen special, îmbinând pe ici colo trăsături locale cu influențe europene.

Am trecut prin Puebla, Palenque, Veracruz, Chiapas, Tabasco, Campeche, Merida și Quintana Roo. M-am bucurat de plajele din Cancun si Playa del Carmen, am vizitat piramidele din Palenque – care au devenit preferatele mele, dar și piramida circulară a Uxmalului și, evident, minunea modernă a lumii Chichen Itza, am dedicat timp Muzeului Culturii Mayașe din Merida, o surpriză pentru mine din punct de vedere al prezentărilor multimedia și a tehnologiei folosite pentru a reda viața unui popor atât de dezvoltat pentru acele vremuri, am vizitat Muzeul de Ciocolată și asistat la show-uri de lumină și sunet ce prezentau organizarea vieții omului maya. Locul meu de suflet rămâne prima hacienda (fermă tradițională specifică mexicană) hotel din lume, din Uxmal, unde am avut camera în care a fost cazată și Jackie Kennedy. Cadoul de ziua mea a fost o mini vacanță în Acapulco, prima mea întâlnire cu Oceanul Pacific, iar ultima săptămână a călătoriei am petrecut-o in Ciudad de Mexico, unde am trecut pe la sanctuarul Fecioarei de Guadalupe, ocrotitoarea Mexicului, dar si la casa Fridei Kahlo sau la Palatul Artelor Frumoase. A fost o perioadă lungă, o experiență de călătorie vastă și plină de aventuri, un contact cu o cultură diferită de tot ceea ce am vizitat până atunci și un răsfăț culinar continuu. Mexico este genul de destinație obligatorie de bifat o data în viață.

Ciudad de Mexico uimește prin mărimea sa – peste 20 de milioane de persoane locuiesc în capitală, în diferite cartiere cu nume de inspirație mai nouă sau mai veche. De la zonele caselor în stil colonial și până la clădiri zgârie-nori, bulevardele întinse și acoperite de mult verde, muzica și mirosul de mâncare la tot pasul, aici găsești de toate. E un loc eclectic care amestecă luxul cu sărăcia, istoria și tradiția cu tendința unei globalizări forțate și naturalețea omului simplu și blând, deschis să îți prezinte cu inima deschisă orașul și țara lui cu tehnologia avansată venită de la vecinii din nord. Ciudad de Mexico m-a uimit nu prin monumente ori atracții turistice, ci prin dorința de a progresa, căci asta am simțit în fiecare clipă. Iar dorința de mai mult, mai bine am avut-o și prin satele și orășelele vizitate în interiorul țării

Dacă ajungeți în Mexic, alocați-vă timp să îl trăiți, să îl mirosiți, să îl simțiți cu adevărat: mergeți la piață alături de localnici, folosiți transportul în comun, pășiți în ritmul lor. Doar așa experiența va fi una autentică. Nu ratați locurile celebre ale capitalei – Condesa, Coyoacan-ul Fridei Kahlo sau centrul dominat de catedrală. Piramidele mayașe sunt cap de listă, fără îndoială, alături de curiozități ale vieții pre-hispanice ce vă vor uimi și înveseli. Plajele și Marea Caraibilor sunt un răsfăț etern al iubitorilor de vară și vacanță, iar o vizită la zona habitatului natural al păsărilor flamingo e cel mai frumos spectacol. Și când ați obosit, luați o pauză și bucurați-vă de niște fructe de mare proaspăt gătite și o bere rece cu lămâie și un strop de tequila, la umbră.

Mexic are de toate și se potrivește tuturor: proaspăt căsătoriților ce vor o destinație exotică, distracție și peisaje paradisiace, exploratorilor însetați de cunoaștere și aventură, familiilor cu copii sau petrecăreților, călătorilor gurmanzi sau celor pasionați de fotografie, toți își vor găsi aici caracteristicile unei vacanțe ideale.