calatorie cu mama

Calatoresc cu mama

2989 1

M-am intors in Bucuresti de vreo doua zile, iar azi am avut un tur cu o mama si o fiica, originare din Santa Monica, California, tur ce m-a umplut de energie si buna dispozitie. Mama venea direct din State, fiica tocmai terminase o bursa de studii de un an in Laussane, Elvetia si si-au pregatit o vacanta impreuna in Romania. Mai bine zis, in Transilvania si pe langa ea, iar pe mine m-au facut sa imi fie dor de mama, caci si eu mi-am facut un obicei in a calatori alaturi de ea.

Nu mai stiu sigur cand am inceput acest obicei al nostru, sa fie oare 2013? Cred ca da. Pe atunci eram in Valencia, in timpul bursei mele Eramsus si mama a venit sa ma viziteze. Am asteptat-o la aeroport, ne-am plimbat prin micuta Gandia, acolo unde locuiam, am mers in Valencia si am mancat tapas de cateva ori, am mers in partea noua a orasului – Ciudad de las Ciencias y Artes – si ne-am bucurat de frumusetea show-ului cu delfini, la acvariu. Au fost cateva zile minunate, care pur si simplu au dat startul unei traditii intre noi. Dupa prima vacanta organizata si petrecuta impreuna, ne-am promis ca vom repeta experinta in fiecare an, daca putem, evident.

A urmat Barcelona in 2014, atunci cand m-am mirat s-o descopar pe mama in starea completa de vacanta: vesela, fara vreo urma de oboseala in niciun moment, dornica de vizite, plimbari, curiozitati, arte si shopping. Exact ca fiica ei, ce coincidenta! 🙂 La sfarsit de august, inceput de septembrie, vremea a fost minunata, iar noi ne-am apropiat si mai tare una de cealalta, petrecand inca o vacanta impreuna.

In 2015 am decis sa mergem in Delta, caci mama isi dorea tare mult o astfel de experienta si a fost inca o alegere buna, mai ales ca a coincis si cu ziua ei de nastere. Apoi, in 2016 as putea spune ca ne-am facut de cap efectiv, caci am fost la Roma impreuna in noeimbrie – si mare parte din zilele petrecute acolo au fost cu mult vin, iar sfarsitul de an a fost la Amsterdam, intr-un roadtrip planuit spontan, dupa ce am hotarat sa merg la ea de Craciun. La Amsterdam am stat pe un mic vapor – experienta noua pentru amandoua.

2017 e si el un an pe care l-am inceput cu dreptul, caci de ziua mea am fost la spa si la cascada Schaffhausen impreuna, iar apoi am vizitat Zurich-ul, atunci cand am hotarat ca e momentul sa ne sarbatorim reusitele printr-o excursie la care am visat de multa vreme: sa mergem impreuna, doar noi doua, la New York. Si asa vom face. 🙂 Suntem aproape gata cu planurile, un bilet e deja cumparat, hotelul rezervat, iar data viitoare cand ne vom intalni, va fi pe aeroport in State.

Am mai fost impreuna in vizite scurte la Londra, Strassbourg, Luxemburg, Koln, Heidelberg si in multe alte locuri, nu imi vin toate in minte. Amintirea lor se contopeste cu cea a vacantelor mai lungi.

Se tot fac deja 4 ani de cand respectam aceasta „traditie” si cred ca in aceste experiente am invatat cate ceva:

• cu nimeni nu te simti mai bine la drum lung, decat cu mama
  • mama e chiar cool 🙂
  • prietenia cea mai sincera vine de la singura persoana care iti ofera dragoste neconditionata
  • fiecare moment trebuie apreciat si fiecare ocazie e unica
  • bucuria parintelui de a petrece timp liber cu copilul sau si de a descoperi locuri noi e greu de egalat
  • e chiar misto cand ajungi sa fii pe aceeasi lungime de unda cu parintele si sa descoperi ca, de fapt, aveti atatea lucruri in comun
  • vinul e mai bun daca il bei cu mama, pe plaja, la apus
  • nu o mai pot tine de mana, fara sa atrag cel putin vreo cateva priviri ciudate 🙂

Va recomand din suflet si voua sa va ganditi sa petreceti mai mult timp cu parintii, poate chiar sa planuti plecari sau vacante impreuna, in tara sau in strainatate! Poate la inceput va veti ciondani putin, veti avea neintelegeri, insa o astfel de experienta e una extraordinara si foarte frumoasa, in cele din urma. Iar astfel de momente, le traiti o singura data, dar va raman in inima pentru totdeuna.