Vacanta de vara la Atena

2273 0

In iulie am avut o mica vacanta, dupa licenta la Comunicare (pe care am reusit s-o dau dupa 4 ani!) si sustinerea examenului de disertatie, asa ca am luat un zbor ieftin si am plecat la Atena! Nu mai fusesem in capitala Greciei, asa ca a fost un bun prilej sa descopar ceva nou. Hai sa va spun cum a fost ! 🙂

Vizita in Atena trebuie sa inceapa cu Acropole, evident. Pentru ca o consider atractia principala, pentru ca se vede cam din orice zona a orasului si mai ales de pe acoperisurile hotelurilor si pentru ca intreg vibe-ul de vechi si nou e influentat de acest loc atat de plin de insemnatate pentru intreaga umanitate. Am vazut si teatrul lui Dyonisos

Am petrecut cateva ore bune aici, am asteptat apusul de soare, insa, din pacate, soarele apunea cam cu o ora dupa ce se termina programul de vizitare. Asa ca am plecat in Plaka, centrul vechi al Atenei, sa mananc ceva bun si sa beau niste ouzo, sa imi treaca supararea.

Atmosfera relaxata, multi turisti, mancare delicioasa, muzica si voie buna. Fie ca m-am plimbat ca sa admir intreaga zona sau ca am stat la terasa, m-am simtit exact asa cum trebuie sa te simti in vacanta: fabulos.

In alta zi am luat la picior Piata Syntagma sau, sa pronunt greseste, Syn-tág-má, piata principala a orasului, situata in fata Parlamentului. Forfota, multi turisti, multe tarabe cu bunatati si aici si, imediat, zona de cumparaturi a orasului. Am vizitat cateva magazine,  insa m-am pastrat pentru vizita la outlet, despre care v-am povestit cu ceva vreme in urma.

Nu am ratat muzeul de arheologie al Acropolelor, unul dintre cele mai importante muzee de arheologie din lume, deschis recent, prin 2008 si foarte bine gandit, cu diferite proiectii audio-video captivante si pe intelesul tuturir. Am petrecut aici cateva ore bun, apoi am savurat o cafea cu vedere catre Acropole si am luat-o iar din loc catre Monastiraki si centrul vechi.

Am mai vizitat Agora si templul lui Hefaistos, dar m-am si ascuns de soare pe cat de mult am putut, caci temperaturile au fost destul de ridicate si atunci am dozat cat mai bine timpul alocat vizitarilor si timpul de stat la piscina.

Au fost niste zile de relaxare si nu am avut o lista cu lucruri sau locuri de bifat, ci m-am adaptat fiecarei zile si asta va recomand si voua: cate putin din toate, incat sa va incarcati bateriile si nu sa obositi prea tare.

La Atena am zburat cu Ryanair, iar pe toata perioada petrecuta acolo am folosit metroul si un autobuz catre outlet. Am inteles ca taxiul este foarte scump, asa ca n-am vrut niciun fel de neplaceri. Va recomand sa treceti pe lista voastra de calatorii capitala greceasca!