dsadas

De ce aleg zboruri low-cost?

1072 0
1072 0

Am observat la mine, in ultima vreme, ca m-am „obisnuit” cam prost: mi-am format o impresia gresita a preturilor unui zbor, judecandu-le prin prisma preturilor practicate de companiile low cost si parca stramb din nas la oferte care pana de mult mi se pareau decente. Sigur ca nu trec 2-3 zile fara sa nu efectuez macar o cautare online a unui zbor, doar ca sa vad cum mai sunt preturile, daca urca, cresc, poate prind vreo oferta speciala sau poate chiar vreo greseala de soft :).

Si da, recunosc, mi-ar placea si mie o greseala de soft care sa ma trimita in Asia sau Seychelles cu 200-300 de euro, cui nu i-ar placea. Insa pana la acea „reusita”, vreau sa imi observ putin comportamentul de consumatoare a zborurilor low cost.

Sigur ca ma consider o fana, m-am obisnuit de aproape 7 ani sa caut intai fie un zbor direct la companiile cu preturi mici, ba chiar sa incerc sa fac si combinatii de doua zboruri cu cateva ore intre ele intr-un aeroport de legatura, pentru a ajunge acolo unde imi doresc. Si toate bune pana aici, insa nu cumva mi-am format o deprindere gresita in a judeca dupa pret (iar cand zic pret, asteptarile mele sunt sub 50 de euro/segment) si am cazut in capcana unui singur criteriu de alegere a unui produs? Mai conteaza oare si altceva, in afara de pret?

Mie imi plac zborurile ieftine, cui nu? Imi place sa am impresia, uneori falsa, ca am economisit niste bani sau ca ceea ce mi-a ramas ca diferenta de pret, a mers catre servicii de cazare mai ieftine sau catre ceva inedit facut intr-o destinatie. Simt o satisfactie atunci cand „trag lozul castigator” si imi fac o rezervare care imi oferta transport aerian pana intr-o tara vest-europeana la un pret foarte ieftin, acelasi pret care poate mi-ar ajunge sa merg cu trenul pana la Brasov si inapoi. La fel, sunt realista asupra raportului cat am platit vs. asteptari si, sa stiti, nu sunt aproape niciodata dezamagita de zbor. Unde mai pui ca de cele mai multe ori, avionul ajunge la timp sau inainte orei programate de aterizare.

In egala masura, nu pot sa nu ma intreb, pentru mine oare doar pretul mai conteaza? Si cat de mic trebuie sa fie acest pret incat sa ma declar un client fericit? Unde mai sunt si alte criterii de alegere? Pai.. cred ca nu mai prea sunt. Dupa cum spuneam, m-am obisnuit cam prost si daca in cazul cazarilor, stau si bibilesc fiecare oferta, caut cel mai apropiat hotel de ceea ce ma intereseaza, ii pun filtre peste filtre, ma uit la camere, ma uit la bai, ma uit la sala de fitness si la priveliste, ma uit la review-uri si la note, atunci cand e vorba de zboruri, dau search, aleg, potrivesc date si cumpar.

Superficial? Cu siguranta. Mult prea accesibil? Poate ca da.

Mai pun pret pe alte caracteristici? Nu prea, deoarece imi dau seama ca intreg crezul meu in servicii de customer service bune, oferte personalizate, loializare a clientului sau orice alte „added value” servicii pe care le-ar putea face pentru mine o companie de zboruri, nu prea sunt atat de importante, atunci cand altcineva imi oferta un pret mic, pe aceeasi ruta. Daca este sau nu corect, nu pot spune, aici doar ma pun in pielea clientului care vrea mult, dar e dispus sa scoata putin din buzunar.

Nu-mi ramane decat sa caut zboruri, sa fiu atenta la conditii si sa calatoresc cat mai des pot.

In acest articol


Intra in conversatie: